Train je op de crosstrainer ook je buik?

Train je op de crosstrainer ook je buik?

Je houdt vast van je crosstrainer. Het is een gemakkelijke cardio-oefening met een lage impact, die je hartslag toch zal verhogen. Aërobe trainingen zijn nog leuker als ze voor meerdere voordelen zorgen, zoals het trainen van meerdere spiergroepen, terwijl je tegelijkertijd ook een cardio workout krijgt. Als je tijdens je training op de crosstrainer die bewegende handgrepen gebruikt, kun je dus ook je armen trainen. Maar jij vraagt je vast af of je met het trainen op de crosstrainer ook je buik traint?

De abs zijn geen gebied wat je specifiek traint

Omdat crosstrainers vooral ontworpen zijn om je benen in beweging te krijgen, zul je dus met name tijdens een training op de crosstrainer je onderlichaam trainen. Alle grote spieren in je benen, zoals je quadricpes, je hamstrings en bilspieren train je tijdens een workout op jouw crosstrainer. Je kunt ook je kuiten trainen, als je ervoor zorgt dat je het pedaal achteruit beweegt, omdat de actie van het induwen van de pedalen naar achteren druk zal zetten op de spieren in je kuiten en deze zo laat samentrekken.

Het trainen van je kern

Crosstrainers richten zich ook niet specifiek op je buikspieren, maar je kunt ze nog steeds gebruiken om op te trainen, als je in een betere vorm wilt komen. Ga goed rechtop staan, want een goede houding tijdens het trainen op je crosstrainer is het halve werk. Dit verlengt je buikspieren en dwingt je ook om je kern te stabiliseren waardoor je meer verbrandt en je je lichaam beter zult ondersteunen. In zijn artikel Are Elliptical Machines Better Than Treadmills for Basic Aerobic Workouts? beschrijft Dr. Edward R. Laskowski de ideale houding tijdens het sporten op een crosstrainer: houd je kin omhoog, schouders naar achteren en je buikspieren strak. Vermijd slungelen en leun vooral niet op de leuningen voor ondersteuning. Laat enkel je handen licht rusten op de handgrepen en dus niet je hele lichaam.

Hoe kan een crosstrainer je helpen om platere abs te krijgen?

Hoewel crosstrainers zich ook niet op je buikspieren richten, is het trainen op de crosstrainer nog steeds effectief voor het afvlakken je buikspieren. Dat komt omdat ze zorgen voor een effectieve cardio workout, een belangrijk aspect voor het verliezen van gewicht. In zijn boek uit 2007 boek The Abs Diet for Women zegt David Zinczenko dat het trainen op een crosstrainer een effectieve vorm van een cardio-workout is en ideaal is voor een intervaltraining, waarmee je je calorieverbranding kunt verhogen. Het resultaat zal dus minder lichaamsvet zijn met inbegrip van minder vet op je buikspieren waardoor je een plattere buik krijgt.

Cardio-oefeningen voor je abs

Hoewel je je dus kunt concentreren op het trainen van je buikspieren als je aan het trainen bent op een crosstrainer, zijn er andere cardio workouts die je buikspieren nog beter zullen trainen. Als je op zoek bent naar een aërobe-oefening die je buikspieren flink laat werken, kies dan voor een oefening zoals boksen, dansen, gymnastiek, vechtsporten, voetbal of zwemmen. In The Everything Flat Belly Cookbook, gepubliceerd in 2009, beschrijven Fitz Koehler en Mabelissa Acevedo activiteiten die je kernspieren zullen trainen en voor een effectieve ab workout zullen zorgen.

Voor het kopen van een crosstrainer ga dan snel naar deze website www.crosstrainerinfo.nl

http://crosstrainerinfo.nl