Google adverteren en haar voordelen

Hoog in Google, een begrip wat je in het bedrijfsleven steeds vaker horen zult. Elke ondernemer wil graag in de bovenste resultaten van de zoekmachines te vinden zijn. De vraag is, hoe krijg je dit voor elkaar. Je heb hier verschillende mogelijkheden voor. Als eerste heb je SEO, waarbij je met verschillende middelen zo hoog mogelijk in de organische resultaten probeert te komen. Maar je hebt ook SEA, waarbij je als het ware adverteert op Google.

SEA goed inzetten

SEA staat voor Search Engine Advertising. Het betreft de blokjes binnen de zoekresultaten waar het stukje advertentie of ADV voor staat. Vroeger waren deze blokjes nog geel, maar tegenwoordig heeft Google dit aangepast.

Veel organisaties schrikken al gauw als ze het woord SEA horen. “Dat is toch dat betaalde zoekmachineverkeer?” Daar hebben ze inderdaad gelijk in. Bij SEA betaal je voor elke klik naar jouw website. Echter, wanneer die klik gemiddeld meer oplevert dan het kost, is het wel degelijk interessant om hier mee te gaan werken.

Kan ik zelf Google Adverteren?

U kunt vast en zeker bepalen wat goed is voor uw website, en u weet ook zeker als best waar u op gevonden moet worden. Echter is het wel belangrijk dat het op een goede manier ingezet wordt. Sommige bedrijven pakken het bijvoorbeeld helemaal verkeerd aan, waardoor er veel irrelevant verkeer naar de website geloodst wordt. U adverteert bijvoorbeeld op het zoekwoord boxen, en bent een verkoper van artikelen omtrent de sport boksen. Als u dit niet goed inzet, wordt u ook op geluidsboxen en kinderboxen gevonden. Dit is natuurlijk niet wat u wilt.

Een goed online marketingbureau kan er dus voor zorgen dat u optimaal uw advertentiedoeleinden in kunt zetten, en dat het conversiepercentage (percentage dat overgaat tot een aankoop) zo hoog mogelijk is. Bedenk daarom goed wat u gaat doen als u besluit te kiezen voor het inzetten van SEA. Het is een grote kans, mits je het goed inzet!

http://www.teamnijhuis.nl/google-adwords-uitbesteden