Tegenwoordig wordt er voornamelijk alleen gekeken naar online marketing aangezien iedereen online te vinden is. Betekend dat nou offline marketing helemaal niet meer werkt? Wij denken van niet! Het is natuurlijk voor iedere branche anders, maar wij denken dat als je het goed combineert dat je hier nog steeds je voordeel uit haalt! Voor welke branches kan het interessant zijn?Als je kijkt naar een bepaalde branche, dan kunnen we stellen dat het voor bijvoorbeeld rijscholen, installatiebedrijven, auto wrap bedrijven, scholen en voor bedrijven met een nieuwe dienst of een nieuw product interessant kan zijn om offline marketing in te zetten. Het ligt er ook wel aan of bedrijven heel lokaal opereren of het interessant kan zijn. Een voorbeeld: Een autorijschool heeft er heel veel aan om goed gezien te worden en herkend te worden. Dat als iemand de leeftijd krijgt om rijles te gaan volgen, er ook aan jouw rijschool wordt gedacht. Dus als autorijschool wil je gezien worden “branding” bij jouw doelgroep en hiervoor kan je zowel offline marketing gebruiken ‘bijvoorbeeld door je auto te laten bestickeren’ als online marketing ‘bijvoorbeeld door goed gevonden te worden in Google of met sociale media adverteren’. Combineren van Offline en online marketingJe hebt dus per branche een eigen aanpak nodig, maar als we naar het voorbeeld hierboven kijken; is een combinatie wel ideaal! Want als je het niet goed combineert dan ben je aan het adverteren voor een ander bijvoorbeeld: Voorbeeld 1: Je hebt je auto heel herkenbaar laten bestickeren en je wordt gezien door jouw klanten. Nu is het zover dat voor degene die jou al een paar keer heeft zien rijden, je al een paar keer tegen is gekomen op social media mag gaan lessen, alleen zijn ze de naam van je rijschool vergeten. Wat gaan zij doen? Zij gaan op zoek naar je rijschool in Google en als je er dan niet tussen staat; kiezen ze toch voor een andere rijschool, omdat ze jou niet kunnen vinden. Voorbeeld 2: Je hebt ervoor gezorgd dat je goed gevonden wordt in Google door een juist zoekmachine marketing strategie, maar verder heb je geen bestickering op je auto, geen branding gedaan doormiddel van social media en geen reclameborden laten maken voor aan je vestiging. Iemand kijkt in google en ziet jouw bedrijf, hebben daar nog nooit van gehoord of iets ervan gezien. Nu staat de concurrent er ook, alleen hebben zij de rest wel gedaan. Wie valt er meer op en wie zorgt er voor meer vertrouwen? Antwoord is simpel toch? Ben je opzoek naar een goede combinatie voor zowel offline marketing als online marketing? Neem dan gerust eens contact op met Allinone Media. Zij zijn gespecialiseerd in online marketing, maar hebben ook contacten met kwalitatieve reclame bedrijven voor de juiste offline uitingen! |
https://allinone-media.nl |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Auto bestickeren: kosten vs baten Je ziet ze wel vaker rondrijden, auto’s in bonte kleuren met daarop groot de naam van een bedrijf, de contactgegevens of het motto van de...
- Google adverteren en haar voordelen Hoog in Google, een begrip wat je in het bedrijfsleven steeds vaker horen zult. Elke ondernemer wil graag in de bovenste resultaten van de zoekmachines...
- Verbeterde online zichtbaarheid met adwords Voor veel bedrijven is de online zichtbaarheid van groot belang. Het ene bedrijf ziet er meer in dan het andere bedrijf, maar uiteindelijk zullen ze...
- Je bedrijf in het zonnetje zetten met sign reclame Jouw bedrijf op laten vallen met sign reclame helpt je in het oog te springen bij gasten of klanten. Zo maak je direct een positieve...
- Vergroot uw herkenbaarheid, zichtbaarheid en vindbaarheid met passende buitenreclame Als ondernemer weet u als geen ander hoe belangrijk het is om op te vallen bij uw doelgroep. U wilt natuurlijk nieuwe klanten aantrekken zodat...
- Verschillende product display karton soorten Product display van karton is verkrijgbaar is allerhande soorten, kleuren en maten. Sommige kiezen ervoor om zelf een product display korton te maken. Doordat het...