Een etalage materiaal kan de verkoop stimuleren

Een winkel moet soms naast al haar producten nog een goede aankleding krijgen. Jij als merk kunt de winkelier hierbij helpen. Zo kun je ervoor kiezen bepaalde etalage materialen te laten maken. Het fijne is dat jouw product dan een nog specialer wordt. Het product spreekt door het etalage materiaal nog meer in het oog dan dat het al deed. Zo kun je met een etalage materiaal een sfeer impressie geven van waar jouw product voor kan worden gebruikt. Een kartonnenbord met een mooie foto van een zwembad en bijvoorbeeld jouw speaker laat de klant watertanden. De klant geniet in zijn of haar achterhoofd van de vakantie. Daarnaast onthoudt de klant jouw product bij deze gedachte. Mocht de klant het product niet meteen kopen dan kan het zijn dat deze het op een later tijdstip alsnog koopt. Het is dus eigenlijk een goede investering voor zowel de korte als de lange termijn.

Laat een eerste opzet maken

Het kan dus verstandig zijn om eens te overleggen met jouw marketingman of het niet interessant is om eens te investeren in etalage materialen. Bekijk eens wat er mogelijk is. Vervolgens kun je dan een ontwerp laten. Zo weet je namelijk hoe het eindresultaat er uit zou kunnen zien.

Start een proef

Vervolgens plaats je dan als proef een of meerdere voorbeelden in een winkel. Je vergelijkt deze winkel met de andere winkels. Dit is eigenlijk een soort a/b testing. Zo bekijk je of het effect heeft. Wanneer dit zo blijkt te zijn dan pak je door. Je laat meerdere etalage materialen op grote schaal produceren. Vervolgens zul je zien dat de toename van het aantal verkopen zich alleen maar door zal zetten.

https://endlessbranding.com/etalagemateriaal