Zoekmachines zoals Google worden gezien als zwarte dozen die pagina één ranglijsten uitdelen voor websites en blogs op basis van geheime en mysterieuze berekeningen. In essentie is dat waar. Honderden wetenschappers en wiskundigen zijn in stille kamers voortdurend bezig om de kunstmatige intelligentie van de zoekmachine te verhogen. Dus, je hebt een nieuwe website gelanceerd en je weet dat Google je een gestage stroom organisch (gratis) verkeer kan opleveren. In plaats van samenwerken met een SEO-specialist, kun je er ook voor kiezen om zelf aan de slag te gaan met zoekmachine optimalisatie. Maar hoe kun je een gloednieuwe website op Google zetten? Waar moet je beginnen? Hier lees je hoe je je nieuwe website snel hoog in Google kunt laten ranken, zodat mensen je kunnen vinden op Google (in plaats van je concurrenten) en je kunt beginnen met het krijgen van meer omzet. Hoe een nieuwe site hoog te laten ranken in GoogleVoordat je iets doet, moet je de juiste mentaliteit hebben – je wilt dat de website verschijnt wanneer iemand googelt op zoekwoorden die verband houden met jouw niche, bedrijf, producten of diensten. Hiervoor moet je de site optimaliseren, zodat Google deze als hoogwaardig beschouwt en het waard vindt om jouw site bovenaan te plaatsen. Dit is waar SEO (search engine optimization) over gaat. Met een nieuwe website en een goede SEO-strategie kun je op de juiste voet beginnen. Begin met zoekwoordenonderzoekTrefwoord onderzoek is de hoeksteen van SEO. Je moet uitzoeken voor welke zoekwoorden je wilt scoren – aka ‘doelgerichte zoekwoorden’. Begin met het bedenken welke trefwoorden het beste jouw bedrijf vertegenwoordigen, wat je doet, en wat je aanbiedt. Dit kan “hondenvoer” als je de verkoop van dierenvoeding, “landscaping bedrijf in Den Haag” als je een lokaal bedrijf runt, of “hardhouten meubelen” als je in de meubelbranche werkzaam bent. Maar gewoon raden welk zoekwoord te rangschikken voor meestal is niet de beste manier om te gaan. Ja, dat is een uitstekende aanpak om trefwoord ‘ideeën’ te genereren, maar je moet het zoekvolume en de concurrentie van die zoekwoorden te analyseren. Dit zal je helpen bij het inschatten van de populariteit van het trefwoord en hoe moeilijk het zou zijn om te rangschikken. Vergeet niet dat niet alle trefwoorden dezelfde waarde hebben. Gelukkig zijn er veel tools die je kunnen helpen precieze gegevens te krijgen over elk gegeven trefwoord. Van gratis tools zoals Google’s Keyword Planner en Ubersuggest tot premium (betaalde) tools zoals SEMrush en Ahrefs. Optimaliseer pagina’s voor de doel zoekwoordenZodra je het trefwoord hebt geïdentificeerd dat het beste jouw bedrijf vertegenwoordigt, genoeg zoekvolume heeft en niet waanzinnig concurrerend is, is het tijd om de site te optimaliseren rond die doel trefwoorden. Belangrijk: richt je op één primair trefwoord voor elke pagina op de site. Om te voorkomen dat je tegen jezelf concurreert, kies je unieke trefwoorden voor elke pagina. Optimaliseer de homepage voor het algemene bedrijf trefwoord, de product / dienst pagina’s rond de product / dienst zoekwoorden, enzovoort. Dit proces zal Google helpen je website en pagina’s te begrijpen, en voor welke zoekzinnen je moet ranken. Wanneer je hoog in Google staat, genereer je meer bezoekers en zo ook meer omzet voor je bedrijf. |
https://ralfvanveen.com/ |
