Categorie archief: Sport

Cn-flex

Train je op de crosstrainer ook je buik?

Train je op de crosstrainer ook je buik?

Je houdt vast van je crosstrainer. Het is een gemakkelijke cardio-oefening met een lage impact, die je hartslag toch zal verhogen. Aërobe trainingen zijn nog leuker als ze voor meerdere voordelen zorgen, zoals het trainen van meerdere spiergroepen, terwijl je tegelijkertijd ook een cardio workout krijgt. Als je tijdens je training op de crosstrainer die bewegende handgrepen gebruikt, kun je dus ook je armen trainen. Maar jij vraagt je vast af of je met het trainen op de crosstrainer ook je buik traint?

De abs zijn geen gebied wat je specifiek traint

Omdat crosstrainers vooral ontworpen zijn om je benen in beweging te krijgen, zul je dus met name tijdens een training op de crosstrainer je onderlichaam trainen. Alle grote spieren in je benen, zoals je quadricpes, je hamstrings en bilspieren train je tijdens een workout op jouw crosstrainer. Je kunt ook je kuiten trainen, als je ervoor zorgt dat je het pedaal achteruit beweegt, omdat de actie van het induwen van de pedalen naar achteren druk zal zetten op de spieren in je kuiten en deze zo laat samentrekken.

Het trainen van je kern

Crosstrainers richten zich ook niet specifiek op je buikspieren, maar je kunt ze nog steeds gebruiken om op te trainen, als je in een betere vorm wilt komen. Ga goed rechtop staan, want een goede houding tijdens het trainen op je crosstrainer is het halve werk. Dit verlengt je buikspieren en dwingt je ook om je kern te stabiliseren waardoor je meer verbrandt en je je lichaam beter zult ondersteunen. In zijn artikel Are Elliptical Machines Better Than Treadmills for Basic Aerobic Workouts? beschrijft Dr. Edward R. Laskowski de ideale houding tijdens het sporten op een crosstrainer: houd je kin omhoog, schouders naar achteren en je buikspieren strak. Vermijd slungelen en leun vooral niet op de leuningen voor ondersteuning. Laat enkel je handen licht rusten op de handgrepen en dus niet je hele lichaam.

Hoe kan een crosstrainer je helpen om platere abs te krijgen?

Hoewel crosstrainers zich ook niet op je buikspieren richten, is het trainen op de crosstrainer nog steeds effectief voor het afvlakken je buikspieren. Dat komt omdat ze zorgen voor een effectieve cardio workout, een belangrijk aspect voor het verliezen van gewicht. In zijn boek uit 2007 boek The Abs Diet for Women zegt David Zinczenko dat het trainen op een crosstrainer een effectieve vorm van een cardio-workout is en ideaal is voor een intervaltraining, waarmee je je calorieverbranding kunt verhogen. Het resultaat zal dus minder lichaamsvet zijn met inbegrip van minder vet op je buikspieren waardoor je een plattere buik krijgt.

Cardio-oefeningen voor je abs

Hoewel je je dus kunt concentreren op het trainen van je buikspieren als je aan het trainen bent op een crosstrainer, zijn er andere cardio workouts die je buikspieren nog beter zullen trainen. Als je op zoek bent naar een aërobe-oefening die je buikspieren flink laat werken, kies dan voor een oefening zoals boksen, dansen, gymnastiek, vechtsporten, voetbal of zwemmen. In The Everything Flat Belly Cookbook, gepubliceerd in 2009, beschrijven Fitz Koehler en Mabelissa Acevedo activiteiten die je kernspieren zullen trainen en voor een effectieve ab workout zullen zorgen.

Voor het kopen van een crosstrainer ga dan snel naar deze website www.crosstrainerinfo.nl

http://crosstrainerinfo.nl
Cn-flex

Afslanken in slechts 20 minuten? Het kan met Bodytec

Met een goed uitgevoerde Bodytec training door Van Schaik Personal Training kunt u uw lichaam en geest (weer) in balans brengen. Door een Bodytec workout treedt er huidverjonging op, uw figuur wordt gecorrigeerd en u slankt zichtbaar af. Dit alles in slechts 20 minuten per week. Met Bodytec traint u uw lichaam namelijk heel effectief. Zo effectief waardoor u in plaats van normaal gesproken 3 uur per week intensief trainen, al resultaat bereikt in slechts 20 minuten per week. 20 minuten per week om uw doel, zonder al te veel inspanning te bereiken! Hoe gaaf is dat?

Wat is Bodytec eigenlijk?

Bodytec is een innovatieve trainingsmethode die gebruik maakt van een EMS-apparaat (Electro Muscle Stimulation) dat ontwikkeld werd vanuit bestaande en veel gebruikte EMS apparatuur. Apparatuur die in de professionele sportwereld gebruikt wordt. Onder persoonlijke begeleiding volgt u een training van slechts 20 minuten met behulp van Elektro Spier Stimulatie.

Met Bodytec weer strak en slank

Bodytec zorgt voor krachtige spiercontracties waardoor de aanmaak van collageen en de doorbloeding van de huid wordt gestimuleerd. Het verhoogt langdurig het energieverbruik. Dit alles heeft een positief effect op uw gewicht en uw vetgehalte. Gewicht en vet worden gereduceerd en uw stofwisseling wordt verhoogd. Met name de lelijke vetophopingen op plekken als taille en heupen worden effectief aangepakt. Uw spieren worden gericht gestimuleerd. Zelfs cellulitis kunt u (tot een bepaalde leeftijd) met een Bodytec workout voorkomen of zelfs bestrijden.

Met Bodytec gebruikt u uw vrije tijd zinvol

Wanneer u minder tijd wilt stoppen in het trainen van uw lichaam, is Bodytec echt iets voor u. Want u wilt uw waardevolle vrije tijd liever niet spenderen aan urenlange fitness- of krachttrainingen. Maar u wilt wel uw lichaam trainen, slanker en fitter worden. Bij van Schaik Personal Training traint u onder begeleiding van een persoonlijke Bodytec coach uw lichaam weer gezond, slank en strak in slechts 20 minuten.

Gratis Bodytec workout, vraag hem nu aan

Bij Van Schaik Personal Training geven wij u de mogelijkheid om gratis kennis te maken met Bodytec. Vraag een gratis proefsessie daarom vandaag nog aan en ervaar deze uiterst effectieve en bijzonder innovatieve manier van lichaamstraining.

Gezond afvallen met shakes

 

Smoothies en eiwitshakes voor meer energie

Tegenwoordig is het super hot en in om gezond te eten. Maar buiten het feit dat gezond eten en sporten op het moment een trend is. Is het wel een hele gezonde trend, en is het zeker niet erg om daar ook aan mee te gaan doen. Iedere dag een smoothie nuttigen met fruit en groente is eigenlijk wel een must voor menig persoon. Je krijgt er onder andere een energieboost van, maar bovenal krikt het je weerstand ook lekker omhoog.

 

Eiwitshakes als aanvulling op je dieet

Het nuttigen van een eiwitshake als aanvulling op je huidige dieet kan erg zinvol zijn. Veelal worden eiwitshakes als maaltijdvervanger gepresenteerd, maar beter is om het te zien als aanvulling op je huidige voedingsschema. In eiwishakes zitten namelijk ook veel vitaminen en mineralen maar bovenal veel eiwitten. Eiwitten kun je zien als herstellende factor. Dat is ook één van de redenen waarom sporters veel eiwitten nuttigen. Je krijgt er onder andere energie van en je lichaam kan zich dus een stuk beter herstellen. Handig om in de ochtend te nemen, bijvoorbeeld als smoothie met fruit en water. Stop alles in de blender en geniet.

 

Top 3 beste eiwitshakes

  1. Whey protein: De whey protein van SciTec Nutrition is een uitstekende kwaliteit ultrafiltered whey-eiwit concentraat. Whey-eiwit wordt gezien als beste product voor alle bodybuilding eiwitten.

  2. Whey isolate: levert een hoge concentratie van whey eiwit isolaat in een gearomatiseerde formule. De shake is laag in lactose, vet en koolhydraten.

  3. Whey Core 100: Nutrend whey core 100 is geschikt voor iedereen die kwalitatieve toename van spiermassa wil ondersteunen. De shake is verkrijgbaar in heerlijke smaken en kan makkelijk opgelost worden in water.

 

https://www.eiwitshakestore.nl/blogs
Cn-flex

Verschillende Kruisbogen

Verschillende kruisbogen

Als u van plan bent om een kruisboog aan te schaffen is het handig om te weten welke verschillende kruisbogen er zijn en wat ze allemaal kunnen.

Het bezitten van een kruisboog in Nederland
Ten eerste is het goed om te weten dat de Nederlandse wet een kruisboog als een wapen beschouwd. Dit omdat de kracht waarmee de pijlen afgevuurd worden schadelijk kan zijn voor zowel dieren als mensen. Dit houdt in dat de bij de aanschaf de koper minimaal 18 jaar of ouder moet zijn. Daarnaast mag het kruisboog bij vervoer over straat niet gespannen en gebruiksklaar zijn. Kruisbogen mogen alleen recreatief gebruikt worden op eigen terrein en het is niet toegestaan om ze voor bijvoorbeeld de jacht te gebruiken.

Verschillende kruisbogen
Welke verschillende soorten kruisbogen zijn er eigenlijk? Heel simpel, er zijn twee verschillende soorten bogen: de recurve boog is de meest gebruikte boog en de tweede soort is de compound boog. Maar wat is het verschil tussen deze twee bogen?

RECURVE BOOG
Bij de recurve boog schiet de boog, na het afvuren van de pijl, weer terug in zijn oorspronkelijke vorm. Dit is in principe hetzelfde systeem als bij een hand pijl en boog. Het enige verschil met een hand pijl en boog is dat de boog in het geval van een kruisboog bevestigd is op een kolf die op een geweer lijkt. De pijlsnelheid van dit type boog ligt lager dan bij de Compound boog.

COMPOUND BOOG
Zoals eerder gezegd mag er in Nederland niet met kruisbogen gejaagd worden, mocht dit wel dan zou een compound boog een uitermate geschikt wapen zijn. In het buitenland wordt de compound boog dan ook het meest gebruikt tijdens de jacht. Dit is omdat de compound boog dankzij een katrolsysteem de pijlen sneller en harder af kan vuren dan een recurve boog. Het katrolsysteem zorgt er namelijk voor dat de boog sneller kan ontspannen wat de kracht en de snelheid van de pijlen ten goede komt.

Als u overgaat tot een kruisboog kopen laat u dan goed informeren over de verschillen in prijs kwaliteitsverhouding. Maar ook over welke kruisboog er het beste past bij het doel dat u voor ogen heeft. Daarnaast is het verstandig om u ook te laten informeren over de wetgeving aangaande in het bezit zijn van een kruisboog.

http://kruisboogkopen.com