Categoriearchief: Internet marketing

Wat is de blauwe oceaanstrategie?

conversational marketing book

De vergelijking van militaire confrontatie en marktconcurrentie is stevig geworteld in het massabewustzijn en lijkt redelijk logisch. Concurrerende bedrijven zijn vijanden die elkaar op het slagveld bevechten. Ze proberen hun deel van het territorium terug te winnen – marktaandeel, vervangende producten vrij te geven of soortgelijke diensten aan te bieden met kleine aanpassingen of tegen een lagere prijs. Een markt vol met concurrenten die elkaar uit elkaar scheuren, is als een rode oceaan doordrenkt met bloed.

Er zijn veel boeken en handleidingen geschreven over strategieën om zaken te doen in de rode oceaan.

Het Blue Ocean Strategy-boek biedt een andere benadering: verder gaan dan de bekende delen van de markt en het paradigma van hevige concurrentie van de scharlakenrode oceaan en focussen op ongerepte gebieden – de zogenaamde blauwe oceanen, waar geen concurrenten zijn, maar er een enorm potentieel is voor bedrijfsontwikkeling.

De auteurs van “Strategie …” V. Chan Kim en Rene Mauborgne hebben een onderzoek uitgevoerd naar de zakelijke ondernemingen van 108 bedrijven. Het bleek dat de meeste verbeteringen (86 procent) verband hielden met lineaire expansie, dat wil zeggen dat de verbeteringen werden uitgevoerd binnen de gebruikelijke grenzen van de concurrentieomgeving; dergelijke ondernemingen zorgden voor 62% van het inkomen en 39% van de winst. Tegelijkertijd waren startups gericht op uitbreiding buiten de bestaande markten slechts 14%, maar ze waren winstgevender, aangezien ze 38% van het bruto-inkomen en 61% van de winst genereerden. Het zijn dus de blauwe oceanen die het bedrijf de meest winstgevende kansen kunnen bieden.

Om het idee van de blauwe oceaan duidelijk te demonstreren, noemen de auteurs als voorbeeld de circusindustrie, die snel aan populariteit aan het verliezen was vanwege de modernere hobby’s van kinderen.

Cirque du Soleil heeft echter ongelooflijk veel succes geboekt in een schijnbaar gedoemde industrie. Wat is het geheim van haar succes? Het gezelschap ging niet de gebaande paden en gebruikte geen klassieke circuselementen als ronde arena’s, uitvoeringen van dieren en clowns. Cirque du Soleil absorbeerde de beste elementen van circus en theater – acrobatiek van topklasse en levendige conceptuele uitvoeringen, en schrapte alles wat niet in het kader van het nieuwe concept paste.

Bovendien veranderde het gezelschap de doelgroep van het circus en schakelde het over van kinderen naar betalende volwassenen. In wezen heeft Cirque du Soleil het circus opnieuw uitgevonden en een niche geopend die nooit bezet is geweest. Als resultaat van deze ingenieuze aanpak kostte het Cirque du Soleil minder dan 20 jaar om de inkomsten te overtreffen die het heeft behaald in iets meer dan 100 jaar aan uitvoeringen van beroemde circussen zoals Ringling Bros. en Barnum & Bailey Circus.

Zonder enige directe concurrentie is Cirque du Soleil erin geslaagd zijn strategie volledig te herzien, het publiek te veranderen en de markten te veranderen.

Er zijn nog veel meer voorbeelden van het ontstaan ​​van blauwe oceanen en van hoe bedrijven de markt “uitspelen”. Het schoonheidsbedrijf The Body Shop of Southwest Airlines hebben bijvoorbeeld budgetvluchten leuk en winstgevend gemaakt. 

“De waarheid is dat industrieën nooit stilstaan. Ze evolueren voortdurend. Hun werk verbetert, markten groeien en spelers komen en gaan. Uit de lessen van de geschiedenis wordt duidelijk dat we een ernstig onderschatte kans hebben om nieuwe industrieën te creëren en bestaande te herscheppen. “

Vier acties model

Een van de tools om een ​​blauwe oceaanstrategie voor uw bedrijf te creëren, is het model met vier acties. Het komt tot uiting in antwoorden op vier vragen die gesteld zouden moeten worden na analyse van uw positie in de markt en de positie van concurrenten:

Welke concurrentiefactoren die in de branche zijn geïdentificeerd en geaccepteerd, kunnen worden geëlimineerd?

Bijvoorbeeld de afschaffing van obers in fastfoodrestaurants.

Welke concurrentiefactoren moeten aanzienlijk worden verminderd ten opzichte van de industrienorm?

Bijvoorbeeld de rijkdom van de smaak van de wijn, het assortiment en de rijpingsperiode, zoals het bedrijf Casella Wines, dat wijn op de Amerikaanse markt bracht voor degenen die normaal geen wijn drinken en het niet begrijpen.

Welke factoren moeten aanzienlijk worden verbeterd ten opzichte van de industriestandaard?

Bij het opzetten van een online muziekwinkel genaamd iTunes, verbeterde Apple bijvoorbeeld drastisch belangrijke factoren zoals een hoge geluidskwaliteit; een breed scala aan melodieën; de mogelijkheid om thematische verzamelingen liedjes te kopen.

Welke factoren moeten worden gecreëerd op basis van nooit eerder door de industrie aangedragen?

NetJets creëerde bijvoorbeeld een uniek aanbod voor zakelijke klanten: fractioneel eigendom van vliegtuigen, wat klanten tijdverspilling in wachtrijen op reguliere commerciële vluchten en geld bespaart, aangezien het aanbod van NetJets veel goedkoper was dan de kosten van het bezitten van hun eigen vliegtuig.

De eerste twee vragen helpen om mogelijke manieren te identificeren om kosten te verlagen waar concurrenten geen aandacht aan besteden. De laatste twee vragen zijn gericht op het vinden van een waardevermeerdering van uw bod voor de koper en op het creëren van nieuwe vraag.

…..meer info kunt u hier vinden «Road to 100k Instagram Followers»!

instagram influencer marketing strategy

 

https://marketingbook.shop/

Hoeveel kost de website in 2020?

prijs one page website

Zoals we allemaal weten, is de website van vandaag van vitaal belang geworden. Maar hoeveel kost het om een ​​ website te bouwen? Hier bespreken we verschillende soorten websites met verschillende richtprijzen.

Om een ​​realistische richtprijs te bereiken, is het het beste om de site op te splitsen in verschillende groepen die functies beschrijven. De vermelde richtprijs is gebaseerd op ons vorige project in combinatie met marktonderzoek. Wat heeft de klant gedaan, wat hebben we gedaan?

3 types websites

Een pagina website

Dit soort websites heeft maar één pagina. Het doel is om bezoekers een bepaalde sfeer te geven. Dit wordt meestal gedaan door een combinatie van afbeeldingen op volledig scherm en grote lettertypen te gebruiken.

Hoewel websites van één pagina minder informatie bevatten, vereisen ze meer ontwerpwerk dan gewone websites. Een website met meerdere pagina’s heeft meestal een vaste layout die op elke pagina herhaald wordt. Aan de andere kant vereist een website van één pagina meerdere lay-outonderdelen op één pagina.

Afhankelijk van de grootte van het project en of je kiest voor een kant-en-klaar thema, kost deze webprojecten meestal tussen de 1.500 en 5.000 euro.

Zakelijke website

Mogelijk vindt u de meeste van dergelijke sites op internet. Zie het als een online handleiding. Het doel is om uw bezoekers te informeren en te overtuigen om contact met u op te nemen.

Een professioneel professioneel netwerkbureau kan ervoor zorgen dat uw corporate website:

Prachtig vormgegeven

Gestructureerd

Opruiing

Heel gemakkelijk te vinden in zoekmachines

Snelle laadtijd

Afhankelijk van de grootte van het project en het al dan niet kiezen van een kant-en-klaar thema, schommelen deze webprojecten meestal tussen de 2500 en 10.000 euro.

Wil je via het CMS systeem zelf de inhoud van de website kunnen aanpassen? Reken dan op de gemiddelde prijs die met 20% tot 30% stijgt.

E-commerce website

E-commerce sites worden ook vaak online winkels genoemd. Via de online winkel kun je producten online verkopen.

U hoeft de online winkel niet meteen te starten. Het is heel goed mogelijk om eerst met de website te beginnen en vervolgens via de online winkel uit te breiden.

Het is interessant om uw webbouwer van tevoren te laten weten dat u lange tijd online verkoop gebruikt. Dit komt omdat niet elk CMS-platform geschikt is als basis voor een online winkel. Op deze manier vermijdt u de kosten van het omzetten van uw website naar een ander content management systeem.

Dit zijn de fundamenten van een goede e-commerce website:

Sterke strategie

Betrouwbaar website-ontwerp

Uiterst gebruiksvriendelijk

Het uiteindelijke doel is om klanten te overtuigen om producten van het bedrijf te kopen.

E-commerce websites hebben meer functies dan gewone websites. Stel je winkelwagentjes, online betalingen, accountpagina’s, pagina’s met bestelstatus, … voor.

Al deze zaken moeten perfect op uw bedrijf zijn afgestemd. Dit is een van de redenen waarom de kosten van websites voor online winkelen hoger zijn dan die van gewone websites.

Afhankelijk van de grootte van het project en het al dan niet kiezen van een kant-en-klaar thema, schommelen deze webprojecten meestal tussen de 3.000 en 35.000 euro.

Zijn er nog andere kosten?

Domeinnaam en webhosting

Het gemakkelijk maken:

Aan de andere kant is een virtuele host de ruimte waar al het meubilair in je huis staat. Wanneer u een virtuele host bestelt, huurt u eigenlijk een kleine hoeveelheid ruimte op een grote server (computer) die zich fysiek ergens in het datacenter bevindt.

Het biedt een domeinnaam en hostingkosten van ongeveer 50-100 euro per jaar. De prijs schommelt afhankelijk van bij welk hostingbedrijf u bestelt.

 

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 
Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

https://webdevelopmentapp.com/nl/prices.html
Cn-flex

Zoek je een freelance webdesigner?

Na een lange tijd tegen de stroming in te zijn gegaan, besluit je nu met de rest mee te gaan. Je wilt een webdesign bureau die jouw visie tot leven laat komen. Maar dat kan natuurljik ook een Freelance webdesigner zijn. Echter heb je hier geen ervaring in en heb je geen idee waar je een website bouwer kunt vinden. Daarnaast heb je al helemaal geen idee over wat van eisen je aan een webdesign bureau moet stellen.

Webdesign bureau

Wanneer je op zoek gaat naar een website bouwer, is het van belang dat je voor jezelf vaststelt wat je zoekt. Zoek je een eenvoudige site, of ben je meer op zoek naar iets innovatiefs. Daarnaast is het ook van belang dat je weet of je alleen een website wilt hebben, of je ook wilt dat deze up to dat wordt gehouden. Hier zit namelijk een enorm verschil in. Bij dit laatste is een fijne samenwerking namelijk nog belangrijker. Wanneer je helemaal geen kennis hebt op het gebied van webdesign, is het een idee om met de ontwikkelaar mee te kijken naar wat de mogelijkheden zijn. Hierdoor kun je zelf een aantal eisen aan de site stellen en zullen zij dit in jouw site verwerken. Vraag hierbij wel om een tussentijdse update, dit zodat je uiteindelijk niet teleurgesteld bent met een niet gewenst resultaat.

Freelance webdesigner

Naast het in zee gaan met een webdesign bureau, kun je ook samen werken met een freelance webdesigner. Dit is iemand die op eigen kracht websites maakt. Het voordeel hiervan, is dat je precies weet met wie je samenwerkt. Wanneer dit klikt en de wensen op elkaar aansluiten, dan staat je een mooie samenwerking te wachten. Daarnaast is een freelance webdesigner vaak flexibeler en meer persoonlijk op de klant gericht. Zowel een bureau als een freelancer hebben voordelen. Het is van belang dat je voor jezelf vaststelt waar jouw eisen en wensen liggen. Hierna kun je op zoek naar een mooie samenwerking.