Belastingdienst contact

Rondom belasting zijn er over het algemeen veel vragen: best weinig mensen weten eigenlijk precies hoe het Nederlandse belastingstelsel in elkaar steekt en als ze aangifteplichtig zijn besteden ze de belastingzaken uit aan mensen die er meer verstand van hebben. Juist omdat deze sfeer in Nederland heerst is het belangrijk dat er in het Belastingdienst contact geïnvesteerd wordt. Het uitgebreide callcenter van de dienst is een voorbeeld van de steeds meer gedeelde opinie dat iedereen iets van belasting zou moeten weten. De slogan ‘Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker’ sluit hier goed op aan.

Eigenschappen belastingdienst contact

Het bellen naar de Belastingdienst, contact leggen met de medewerkers op de front office, komt erg veel voor. In de Nederlandse wet is vastgelegd dat mensen vragen moeten kunnen stellen aan de dienst die hun belastingcenten int en daarom wordt er geld, niet weinig, geïnvesteerd in het contactcentrum. Men kan een gratis nummer bellen en zo met de Belastingdienst contact opnemen. Omdat het zo laagdrempelig is om een belletje te plegen – het nummer van de Belastingtelefoon kan je gratis bereiken – wordt er erg veel gebeld. Ook mensen die de informatie misschien net zo goed op internet hadden kunnen vinden schuwen zich niet om de dienst telefonisch te bereiken.

Belastingdienst: contact verloopt soepel

Als u het gratis nummer belt staan goed opgeleide medewerkers u te woord. Er wordt eerst achterhaald wat uw vraag of probleem precies is en daarna wordt gekeken of de medewerker u zelf kan helpen of dat u doorverbonden moet worden naar een andere afdeling. Er wordt veel aandacht besteed aan duidelijke communicatie: uw vraag wordt samengevat en er wordt gecontroleerd of u en de callcenteragent elkaar goed hebben begrepen voordat er over wordt gegaan op verdere actie. Deze doorgrondende methode werkt goed bij een uiteenliggende cliëntele.

http://deklantenservice.nl/bedrijven/belastingdienst-contact/